torsdag 1 april 2010

Pink Thursday






"Dear Sam

In Sweden we are celebrating Skärtorsdag today! I think you call it something that has someting to do with boxing? Why is that? You have to explain that to me some day.
Here we just call it Pink Thursday. And its a good day it seams cuz everyone gets off work a little earlier and the kids go on holiday. We have all kinds of national holidays and, as we call them in Sweden, Red days. For example: We have a very special day when we celibrate the cinammon bun! Isnt that just fabulous?! On the 1st of May (a red day) we first burn all the rubbage that has been hidden under the snow during the winter. While we all stand around watching it burn down to the ground (a liiiittle bit drunk usualy) we sing songs in the honour of a chick called "Sköna Maj". Thats Hot May in english. Lucky girl.

We have a day for a really nasty piece of bread with wipped cream on it. Semmeldagen All through Januari people are waiting for it, just longing to get a taste of the wipped cream. When that nasty bread day is over people swear to never eat the crap again. Until next year. Can you imagine? Everybody in Sweden so involved around a day devoted to a pice of bread?! You should see us on the 6th of June. That is the biggest national holiday. Thats the day we celebrate our great nation of Sweden.
But is it a red day? Are people talking about it? No.. Guess the red days are all taken by the buns, breads and burning hot chicks called May.

And I know. This day had something to do with Jesus. But hey. Im still full after the nasyt bread day so I cant be bothered.

Love Storm."




9 kommentarer:

  1. Asch då, L8 skullere stå under jöh!

    SvaraRadera
  2. Fast nationaldagen är ju röd dag nu för tiden i och för sig?

    SvaraRadera
  3. Hej Stormen!

    Om det är boxing day du menar så infaller den den 26 december, alltså det är detsamma som annandag jul. Skärtorsdag heter maundy thursday.

    Plus att det är på sista april som vi tänder kasarna och sjunger, på 1 maj demonstrerar vi.

    Sist men inte minst; 6 juni blev en röd dag när annandag pingst blev en vanlig vardag.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Hej Joakim och Satmaran!

    Vad bra! Tack så hjärtligt för lektionerna!

    SvaraRadera
  5. Jag ska genast skriva till "sam" och ändra mitt brev. :)

    SvaraRadera
  6. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag klampade in på bloggen med kommentarsfält för enbart superlativ, och på så vis förstörde den trenden. Jag trodde att du, om någon, skulle kunna hantera det - vilket du nu rätt uppenbart inte kunde. My misstake!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  7. Men Satmaran. Vad är nu detta? Jag tackade och tänkte för mig själv att humor och ironi kanske inte riktigt är min grej. Jag vet ju faktiskt att vi tänder eldar på valborg osv...

    Jag tänkte liksom att jag skulle skoja till det mest med tanke på bullarna och..Äh- Skit i det och välkommen! :)

    SvaraRadera
  8. Ha, ha, ha, ha! Det här är MIN humor i allafall! :-)

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.