fredag 16 april 2010

Å så hans doft.



Jag vaknade mitt i natten av att mitt hår trasslat in sig någonstans mellan våra armar, händer och axlar. Mannen mumlar och drar mig närmare. Jag lägger mitt huvud på hans bröst och ligger tyst tyst för att inte väcka honom. En liten stund av stor lycka. Hans fingrar letar sig tillbaka och trasslar in sig bland mina hårslingor. Det gör lite ont när han sliter i mitt hår men jag ryser ändå av välbehag.

Han är så varm när han sover. Han luktar så gott när han sover.

När klockan står på 05.01 väcker jag honom. Jag viskar godmorgon och lägger mig över honom. Jag försöker få honom att stanna. Lockar lovar och pussar honom på magen.
Det är ljust ute och jag önskar för en stund att vi var i Frankrike i en vindsvåning med utsikt över Paris. Då hade jag kunnat tända en cigarett i det franska fönstret och vinka åt honom när han går mot jobbet. Jag älskar dom scenerna. A revoir mon ami!

Han pussar mig, säger hejdå och försöker trassla ur en tova i mitt hår men ger upp när han inser att han blir sen till jobbet. Jag drar täcket över mig och ligger en stund med hans t-shirt över mitt ansikte. Han luktar så gott.

Herregud vad jag älskar honom


6 kommentarer:

  1. Suck och fy fan vad underbart....

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra start på dagen!

    SvaraRadera
  3. Oh my... Underbart fina du. Underbart.

    SvaraRadera
  4. Åh så jag älskar den känslan! Fan vad härligt att läsa om det :) Blir glad av ditt inlägg.

    kram på dej

    SvaraRadera
  5. "En liten stund av stor lycka"

    Och just nu så tänker jag att de korta stunderna är de som gör alla andra stunder värt det.

    Jag har varit ensam så länge.
    Men precis här och nu så badar jag i kärleken,omtanken,passionen,ömheten,glädjen,
    vördnaden och allt det underbara som det kan vara och som du berättar om. Jag längtar dit själv en dag. Och det värmer och glädjer mitt hjärta att du redan har den kärleken i ditt liv. Ta vara på dig själv och ta vara på kärleken!:)
    Kramar i massor

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.