onsdag 14 april 2010

Jävla apa!




Som titeln till detta inlägg skvallrar om så är Stormen arg.
Så in i helvete låt-mig-vara-i-fred-arg!

I Tisdags skulle vi återigen få besked angående vårdnadstvisten. Fick vi det?? Nej! Återigen har dom skjutit upp det. Jag blev så arg att huvudet höll på att explodera.

Igår var jag hos tandläkaren som har en viss förmåga att tilltala mig som om jag vore fem år. Och inte bara mig utan tandsköterskan också! Whats up with that? "Nu ska vi pilla lite på den lillalilla tandsingen och då kan det göra lite ajaj!" Hade det inte varit för bedövningen hade jag talat om för henne vad jag tycker om bebispråk och hur förolämpande det är att tilltala sin kollega på det sättet. Men jag orkade inte utan bet ihop (tror jag, bedövningen ni vet) och gick hem med blodsmak i munnen.

Några timmar senare sitter jag hos min läkare och pratar medicin. Jag berättar för henne att jag ska ta ut min spiral och undrar vad som skulle hända om "olyckan" trots allt är framme?

"Då får du göra abort!"

PANG! Bara så där! Inga silkesvantar här inte. Nej då. Jag blev skitledsen. För i helvete. Säger man så till en kvinna? Det känns för jävligt. Jag vill gärna ha ett val OM jag skulle bli gravid. Men men. Mannen blir väl själaglad. Den jäveln. Den rädda "jag vill inte ha barn"-jäveln.
Ja, det är hans fel. Jävla jävel.

Och idag då? I det stora hela en okej dag. Till jag kom till apoteket. Dom har inte nikotinplåster. Den intet ont anande stackars unga tjejen som jobbade där fick ta två dagars samlad ilska.
Stormen: Varför i helsike kör ni med alla dessa kampanjer och uppmanar folk att köpa era varor om ni inte har dom inne?? Det är fan lika illa som att sälja en en sil med heroin i syfte att göra någon beroende och sedan säga: Nää, men nu har vi inget mer serru!
Jag vill ha en veckas ranson med 10 mg nikotinplåster. NU!!!

Hon ser gråtfärdig ut och in träder äldre och erfarnare kollega. Några få minuter senare går jag hem med ett paket plåster som han grävde fram någonstans i från.

Men jag har väl rätt? Visst fan borde väl apoteket ALLTID ha nikotinplåster inne? Och visst fan är det väl Mannens fel att jag måste ta abort om jag blir gravid?

Lite? Eller...? Skit samma. Jag är i alla fall fly förbannad på.. ALLA!

Piss off!





12 kommentarer:

  1. You can take your attitude and piss off too ,-)
    *notera den jävla glimten i ögats jävla vrå med*

    SvaraRadera
  2. Okej, jag fattar och ligger lågt.

    SvaraRadera
  3. L: Nej. Piss off! Jag åker inte skidor. Vem du nu än är...

    SvaraRadera
  4. Jag hukar i lä medan stormen bedarrar...;)
    Helt rätt att ösa ur sig lite ilska emellanåt, kan behövas att man lättar på trycket!

    SvaraRadera
  5. Physs, physs! Kram med hela famnen.

    SvaraRadera
  6. Nu jävlar tar hon i från tårna - me like!
    Det tror fan att tandläkaren inte ska prata bebisspråk och det tror lika fan att läkaren ska inte ska vara brutal.
    Och ännu viktigare att apoteket har nikotinersättning - jag är på andra sidan rökstoppet och vet hur det är att pressa sig genom abstinensen.
    Jobbigt, men fan så gott när det är gjort.
    Aldrig mer röka, säger jag. Aldrig alltså, hellre dör jag, tror jag.

    SvaraRadera
  7. Piss off? Är du dum i huvudet eller? GLÖM!

    SvaraRadera
  8. L = L8 två våningar opp

    Pistpuss!

    SvaraRadera
  9. Jaha...nu såg jag helt plötsligt att "kommentaren kommer att synas innan den godkänts". Då blir det tvillingkommentarer :D

    L88888888

    SvaraRadera
  10. L8: Ah, hej sötaste grannen.
    K: Du var mig då en envis brud. Vilken tur för mig.
    Sin: *noterar den jävla glimten i ögat och konstaterar av vi är oldschool som fortfarande använder * när vi "gör" saker* :)
    Simme: Jag var rökfri i flera år! Sen skulle jag "bara ta en.." Pfffjt! Fy fan vilken j-a drog.
    Mamma och Oslo: Ni kan komma fram nu mina sköna.

    SvaraRadera
  11. Ja vafan, jag måste ju anpassa mitt görande till tants nivå =D

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.