torsdag 15 april 2010

Besviken





Min fina Tronarvinge skulle åka norrut i morgon. Hans klubb bestämde för att starta upp våren med att spela cup i vår gamla hemstad. Ett förslag grabben kom med mest på skoj. MEn lagledaren nappade till vår stora förvåning och glädje! Det är inte varje dag ett lag i Stockholm åker 100 mil norrut för att spela match. Grabben har varit nervös, längtat och laddat i en månad. I morgon var dagen han skulle spela mot moderklubben och gamla laget. Lagen där upp har också längtat efter chansen att få spela mot ett lag som är på den höga nivån som grabbens lag är. Det har varit spänt av förväntan helt enkelt!! Vad han har längtat!

Nu är det inställt. Vulkanen ni vet.

Jag är så besviken för min sons skull. När det stod klart att det inte skulle gå några flyg började jag gråta. Tronarvingen säger att det inte är något att göra men det var med tunga steg han gick till träningen för några minuter sedan.

Nu kanske några tänker: "äh vadå det är ju bara en fotbollscup!"

Nej, det är så mycket mer än så.. För honom var det jätte viktigt

Fan också!

5 kommentarer:

  1. Ok, jag verkar bo på en annan planet!
    Vulkan?
    Måste nog söka lite nyhetsinfo, nu när jag landat för kvällen!
    :)

    SvaraRadera
  2. Åh.. får lite hjärtvärk när jag läser det här :( Dumma vulkan.

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.