tisdag 30 mars 2010




En sak till. Den här månaden känns det som om pengar växer på träden.

Jag har betalat alla mina räkningar (gör jag alltid), betalat min hyra (några spänn över 6000 kr. Tack gode Gud för att jag delar lägenhet just nu) gått till tandläkaren (fakturan sved värre än bedövningen), gett ungarna lite extra i månadspeng (700 till äldsta och 200 till lillen), växlat till 50 euro som äldsta ska ha med till Espana, betalt 1000 kr i fotbollsavgift (saftigt) och lagt undan 800 kr så vi kan fira min förstföddas födelsedag om en vecka. Sen ska den fotbollsspelande tonåringen ha nya fotbollsskor (dyra dyra) och betala 2000 kr för en resa uppåt för att spela cup (den summan tar nog tonåringens pappa hand om)

Simsalabim så har Stormen 3000 kr kvar till mat, gummistövlar åt lillen, hygienartikla etc etc.
Just ja. SL-kort för 700 var det ju också. Alltså 2300 kr kvar.
Jag känner mig FETT rik idag!

Tur att man är anpassningsbar. Förr sprättade jag 3000 kr på en pisskvart. Eller en kväll i baren med efterföljande taxiresor och annat puckat.

KACHING!!

F-a också. Kom på att elräkningen ska betalas. Så 1800 kr kvar.

CHING CHING!!

3 kommentarer:

  1. Vet hur det känns. År efter år efter år. Men räkningarna betalas.

    SvaraRadera
  2. hallå 160 kr i rabatt på sl-korten fram till 15:e! woohooo!

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.