måndag 29 mars 2010

Kaffe med socker





Jag pussar minstingen på kinden och tittar efter honom då han går dom 100 metrarna till skolan och undrar hur jag kunde missa att han växt fyra centimeter på bara några månader. Min förstfödda har försovit sig och jag biter mig i tungan för att inte säga att han ska sova tidigare för vem vill väl vara en tjatig morsa. Sen rostar jag en skiva bröd åt honom och säger att han ska komma ihåg att lägga hans träningskläder i den svarta korgen för jag vill tvätta dem. Jag kokar mitt kaffe med två extra mått kaffepulver för jag gillar när det är starkt och sött. Sitter vid datorn och hör att min förstfödda äntligen gått upp. Tittar på högen med tvätt och kom just på att jag måste åka in till närmaste forex och växla till 500 euro som grabben ska ta med sig till Spanien om två veckor. Tänker att det är ganska trist att jobba när alla andra är lediga men skönt att vara ledig när huset är tomt på folk.

God Morgon min Kära.


(fortfarande nyfiken så läs och svara på inlägget nedan)

2 kommentarer:

Välkommen tillbaka söta du.