söndag 28 mars 2010

Ett dygn av mitt liv





Det senaste dygnet har mest ägnats åt stilla tystnad i hemmet, lite film med arvingarna och kaffe med grannen.

Hur har du spenderat ditt senaste dygn? Med att sova, jobba, städa, ligga i soffan och dra, skriva ett kapitel i en bok eller vänta på det där samtalet som aldrig kommer? Kanske har du suttit vid din dator, skrattat åt någon annans elände eller tom gjort allt för att någon ska veta hur illa du tycker om henne eller honom. Har du läst något som berör dig eller sett en film som du aldrig kommer glömma.

Det senaste dygnet har jag också hunnit brusa upp lite, lugnat mig och sen mest blivit trött på människors behov av ilska och deras oförmåga att släppa taget. Eller deras nästan besatta behov av att häckla, äcklas och tävla i vem som kan vara vassast och elakast. Tänk att spendera sin tid så. Försöka komma på listiga elaka sätt att komma åt någon. Känna hur pulsen går upp och sedan sitta i sin patetiska ensamhet och gotta sig. Ensam. Och förundrad över att ingen bryr sig om en.

En del människor kasta verkligen bort sin tid. Istället borde man kanske gå ut, ringa en kär vän eller varför inte titta sig i spegeln och ställa sig frågan: "Blir jag lyckligare av det här?"
En vän till mig ringde och berättade att hon legat i sängen hela helgen. Och gråtit. Bara för att hon behövde det.



Ha en skön söndag mina Kära.

5 kommentarer:

  1. HERREGUD VAD DU SKRÄMS!!!
    Du får inte försvinna sådär...
    Välkommen tillbaka! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh förlåt. Ska inte göra om det. Lovar. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst. Läst liggande på sidan. Läst, liggande på rygg. Läst liggande på mage (dock inte så bekvämt)
    Får snart liggsår.
    Kram sötis.

    SvaraRadera
  4. Jag har druckit. Jag har dansat. Jag har fyllekäkat och jag har sovit.
    Helt ok!

    SvaraRadera
  5. Jag är så himla glad för att du finns här.
    För jag ville ha mera.
    Av det du har att ge.
    För du tillför något med den du är.
    Med dina ord,känslor och tankar.

    Här är mitt eget lilla krypin:
    http://alwaysbyheart.blogspot.com/

    Om du vill kika till på vem filuren som skuttar in här emellanåt är.

    Jag hoppas att du haft en härlig söndag =)
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.