måndag 27 december 2010



Julen är över. Och nu gäller det bara att stå emot allt tryck om att glittra och vara så förbannat glammig på nyårsafton. Men aaaaaaah! Jag orkar inte. Så om jag får som jag vill spenderas kvällen hemma i lugn och ro och mat och några vänner. Sen ska jag sova tidigt för klockan 06 på nyårsdagen ringer jobbklockan. Mycket glammigt.

Annars är allt lugnt. Lugnt lugnt lugnt. Inga känslostormar. Inte en endaste en. Så nu vet jag att hjärtat kan stanna av hjärtesorg. I självförsvar. Det orkade inte med en vända till och sa upp sig.
"Nä nu jävlar Stormen får det vara nog!"
Så sa det. Och stannade.
Ganska praktiskt. Då slipper jag gå igenom det här igen. Aldrig mer hjärtesorg. From med nu är det pure intelect som gäller.


2 kommentarer:

  1. Hjärtan som stannat i självförsvar har en konstig förmåga att börja ticka igen. Man älskar ett barn, man blir tårögd av något vackert....och vips tickar den jäveln igen

    SvaraRadera
  2. Nyårsafton - det brukar vara fyllechaffistaxikörning för mig.
    Mer bekant som hämta-hem-mina-tonåringar-med bihang-från-obskyra-fester! :)
    För övrigt tackar jag för epitetet; Vacker!
    Kram på dig, Stormen!

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.