onsdag 22 december 2010

dan före dan.. före dan..? eller hur var det nu..



Det är jul om två dagar.

Ja. Inga konstigheter. Jag har båda grabbarna hemma, struntar i alla måsten och mina arvingar har fått bestämma vad vi ska äta till julmiddag.
Fläskfile, potatisgratäng och till efterrätt äter vi marängsviss (shvish, svish?)

Mina underbara ungar är så där härligt befriade från alla konstiga föreställningar om hur det "borde vara". Vi har en uppblåsbar julgran i som man kan ta med sig in i duschen (vi har provat), pyntar med allt som ungarna tillverkat på dagis/skola/fritids genom åren och värmer glögg mest för att det doftar så gott.

Vi går i långkalsonger hela julafton, ligger i soffan och äter pepparkakor (köpta), dricker julmust och käkar knäck (hemmagjord) På kvällen kommer några av mina vänner förbi och ser film (Sagan Om Ringen) Jag har köpt alla julklappar för en månad sedan (några har jag inte längre användning av och dom åker till välgörenhet). Jag har storhandlat igår och behöver inte gå utanför dörren på en vecka om jag inte vill det för jag har semester!



God Jul på er mina Kära.






4 kommentarer:

  1. Men hur har jag missat att du skrivit igen?
    Din jul låter underbar - kan jag komma?

    Varmaste julekramen till dig!

    SvaraRadera
  2. Var har du fått tag i den uppblåsbara julgranen? Skulle vilka köpa en och ta med den till Thailand i jul.

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.