tisdag 7 september 2010



Idag känns det tungt. Jag orkar inte riktigt hålla upp farten men stannar jag upp blir det för tyst, för påtagligt, för tomt i sängen och alldeles för sorgligt.
Stannar jag upp börjar jag gegga, tvivla, analysera, se tillbaka och sakna. Jag orkar inte det.

Jag fick veta en sak för några dagar sedan. Han Jag Kallade Mannen har tydligen öppnat ett konto på en dejtingsida. Fick veta det av en kompis som är där och hon visste inte att det tagit slut så... Hon berättade för mig.

Kan någon snälla snälla förklara för mig varför han gör så?? Efter några dagar! Jag blev helt förtvivlad, nu är jag mest besviken och förvirrad. Vad betyder det här? Att han bara väntat på att få lämna den här relationen eller att han aldrig älskat mig? Jag förstår ingenting och känner mig förrådd, trampad på och sviken.
Jag förstår inte. Kan det här bara gå över nu för jag orkar inte.



5 kommentarer:

  1. Åh.
    Min fina storm.
    Att veta varför andra gör olika saker är inte så lätt.
    Jag känner inte din Mannen. Men tror att han är rädd att vara ensam. ATt han inte orkar vara bara med sig själv, att hålet efter dig är stort och värker och måste fyllas med någon.
    Att det gör för ont i honom om det är tomt.
    Men jag vet inte, fast jag tror att det är så.
    Att han sörjer, att han har ont och inte vill vara ensam.
    Men du, inte handlar det om att han väntat på att det ska ta slut, inte! Du gör dig bara illa när du skriver så.
    Han saknar.
    Och orkar inte umgås med tomrummet efter kvinnan han älskade.
    Tror jag.
    Och kramar dig.

    SvaraRadera
  2. Simmelimaka skriver det jag tänker. Män gör så. Ersätter för att smärtan ska gå att uthärda. Ta sig vidare så fort som möjligt, bort från det som gör ont.

    Jag kramar dig!

    SvaraRadera
  3. Jag kanske skulle kunna göra så. Öppna ett konto direkt menar jag. Av ilska, av hämndlystnad, av bekräftelsebehov, av rädsla. Inte av lättnad eller glädje. Men det är jag det, så Mannen kanske är annorlunda.

    SvaraRadera
  4. ...så då får jag svara för hela manliga könet nu då eller? :-)

    Jag tror att män och kvinnor rätt ofta gör orationella saker när de drabbas av något som skakar om dem. Förmodligen så har alla andra som svarat dig lika rätt. Kanske är han ute efter att slippa vara själv och känna efter? Kanske är han ute efter ett reboundligg? Kanske är han bara ute efter att hitta någon att prata med...

    Jag vet att det inte är det du vill höra, men det bästa rådet till dig är: skit i vad HAN gör och se till att du gör saker som gör DIG lycklig.
    Kram!

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.