söndag 11 juli 2010

fortfarande här nere. hallå?



Snart en vecka utan ordentlig sömn. I natt låg jag och vred och vände på mig hela natten. Som en tjackpundare på avtändning. Lyckades i alla fall gå på yoga i dag. Jag insåg helt enkelt att jag inte skulle stå ut med mig själv om jag inte gick. Så Mannen släpade dit mig.
Du, fina fina fina älskade A-L. Jag saknar dig också. Mycket. Skicka ett mail. (johannaheltenkelt@hotmail.com) Tappat ditt nummer.
Jag hittade en sak jag skrev för snart 3 år sedan. Av någon anledning skrev jag alltid utan punkt. Snart uppe. Hoppas jag. Återkommer då.


Jag har en vän som älskar mig för allt jag är


En annan älskar mig för den jag har potential att bli Hon säger att hon får svindel av tanken på de höjder jag kan nå och eftersom jag inte vill orsaka henne obehag tänker jag att jag kanske ska stanna av

Ska det vara så?


En vän jag haft länge väntar tålmodigt på att jag ska sträcka mig till min fulla potential En annan misstänker jag lämnar min sida när jag skjuter förbi henne och min skugga blir för stor Ingen vill stå i min skugga

Varför är det så?


För länge sedan sa en nära vän till mig att hon inte klarade av att se mig ta livet av mig själv Så hon gick och kommer aldrig mer tillbaka Så mycket smärta orsakade min dödlighet henne

Ska jag bjuda henne på min begravning?


Igår fick jag veta att jag har en vän som älskar mig för den jag en gång var Hon är mitt förflutna. Tack vare henne kan jag idag se tillbaka på allt jag levt igenom och tänka att någon älskade mig

Men sen tänker jag att hennes kärlek kanske dör inför den kvinna jag är idag

Varför tänker jag så?

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att du mår bättre nu.
    Att sömn,solljus och kärlek har gett dig nya krafter.

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.