söndag 18 juli 2010

Å bakom dom där molnen ni vet...


..finns en varm sommar, lata dagar på stranden, en tålmodig älskande Mannen och hoppingivande känslor av att det går över. Den här gången också.

Uppe på ytan och nosar. Det får bli en lista.Stormens lilla rapport från botten.

Dom sista två veckorna har jag:

Sovit alldeles för lite. I snitt 4 timmar per natt.
Legat på stranden i snitt sex timmar per ledig dag.
Jobbat trots att hela mitt väsen skrikit "NEJ!"
Haft en vecka ledigt.
Helt tappat sexlusten.
Hittade den igen, tack och lov.
Knullat lite då rå.
Pratat med Mannen. Verkligen pratat och berättat om mina återkommande besök på botten.
Insett att Mannens själ har rum jag aldrig tittat in i.
Suttit i trädgården och spelat Alfapet med min yngsta i timmar.
Simmat i Mälaren.
Sett hela säsong sex a Celebrity Rehab with Dr Drew på en dag i ett sträck.
Stirrat i taket.
Fått lite ångestattacker. (oerhört märkligt eftersom jag aldrig får sådana)
Fått ett vansinnesutbrott för att jag tycker att Herr Ångest gott kunde hålla sig borta!
Pratat med en vän. En god vän som jag tappat bort lite. Nu hittade hon mig igen och nu släpper jag henne aldrig. Hör du det A-L? Aldrig.

Söndagskvällen har jag spenderat med Norrlands Finaste aka I´ma Whoop! Holla!!
Jag drog andan, spetsade öronen och skärpte mig allt jag kunde. För herregudminskapare vilket liv den kvinnan lever! Piraten, som visar sig vara en ytlig bekant till mig från en svunnen tid, blinddates, nya vänner, vänner som kliver fram ur den anonyma bloggsfären och in i I´ma Whopp´s förtrollande värld. Denna fantastiska kvinna som är lika briljant och rolig irl. Vi pratade bloggar, möten och elaka kommentarer. Hon har ju visst fått en sådan av någon mindre eftertänksam typ. Vi skrattade åt gamla minnen, människor vi båda känner och människor vi båda önskar att vi inte kände. Jag och I´ma går waaaay back! Vi lever så olika liv att vi ibland måste synkronisera vårt språk lite när vi ses. Så att vi förstår varandra. Vi lever lite som på olika planeter. Men så ibland ses på på en stilla ö (min soffa), dricker alldeles för mycket kaffe och när vi väl synkat oss kan vi uppdatera oss ordentligt och allt är som back in the days when..

Åååå nu ska Stormen krypa ner under täcket med Mannen och sova. 15 timmars arbetsdag i morgon. I´ma ska väl ligga i en cool park på söder, med sina coola solbrillor och dricka en cool läsk i all sin coolhet. You cant be her she´s a rockstar.

God natt mina Kära.






2 kommentarer:

Välkommen tillbaka söta du.