måndag 3 maj 2010

Lite snabbt då..



Bara så ni vet.


Jag lever. Och jag jobbar. Och jag handlar skor på rea. Och jag lämnar tillbaka dom. Och jag rycker inte ett endast hår från expeditens huvud när hon säger att man egentligen inte får lämna tillbaka något man köpt på rea. Inte ett endaste ett. Im Bruce Lee of Anger management. En sann gigant i konsten att ha tålamod. Andas. Räkna till tio.

Sen pratar jag väldigt mycket om Mannen. Precis så där lagom mycket så att ingen kan be mig hålla käften utan att verka okänsliga. Jag delar ju bara med mig.
Jag ignorerar helt det faktum att personen jag pratar med gäspar, försöker se intresserad ut fast hon helt uppenbarligen räknar ut sitt lönekontos saldo och bara låtsas lyssna.
Jag har bestämt mig för vad jag ska bli när jag blir stor. Men jag är inte så vuxen ännu att jag vågar dela med mig. För jag är så klart livrädd för att misslyckas och se dum ut. Jag ryser bara av tanken. "Titta där går hon som trodde att hon kunde bli en framgångsrik ****** Hahaha!"

I dag sa jag: "Jag är faktiskt förbaskat duktig!" två gånger. Båda gångerna fick jag samma svar. "Jaha? Men bevisa det då och våga lite för helvete!"

Och oj tänker ni vilket fantastiskt inlägg jag levererar idag va?

Jo, jag vet. Jag är förortsversionen av Astrid liksom. Word!

Eller så är jag bara trött så in i helvete.



13 kommentarer:

  1. Skönt att höra från dig.
    Började undra var du höll hus?!

    SvaraRadera
  2. Jag hör av mig. Busy ikväll-med honom jag aldrig mer ska träffa eller prata om. Simsim- per mobil. Orkar inte logga in

    SvaraRadera
  3. Hemma. Efter kväll med honom. Ska samla mig bara, sedan...:)

    SvaraRadera
  4. Nu har jag samlat ihop mig!
    så här tycker jag att du ska göra, du ska skriva ihop ett mail, där du berättar att Aftonbladet behöver dig som krönikör.
    Där du berättar om din bakgrund, hur du engagerar dig, din kamplust och att du skriver så att människor blir berörda.
    Så skickar du med länkar till din blogg, kanske tom länk till teveprgrammet, foto och telefonnummer.
    Jag vet att fotbollsfrun gjorde så när hon fick jobbet som krönikör. Och du skriver fan så mycket bättre, om viktigare ämnen och jag är bombis på att du kommer att trollbinda.
    Go för it -girl.

    SvaraRadera
  5. ..en sak till..skicka för guds skull med länken med släktträden. Det är så gripande det du skriver.
    (far ut och in som en gök i ett gökur i kväll)

    SvaraRadera
  6. ja, underbart inlägg!
    Det är bra att du peppar dig själv o säger att du är förbaskat duktig! det säger jag till mig själv också. Ibland har jag lust att pussa på mig själv för att jag tycker jag kämpar så bra med allt.

    SvaraRadera
  7. Du är saknad.

    Bara så du vet.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Du? Försvann du igen? Har du ledsnat?

    SvaraRadera
  9. Du får gärna komma tillbaka och börja skriva lite igen nu när man till slut hittade din nya blogg.

    Kom över följande länk, och tycker att den är oehört intressant och väldigt träffande. Hade uppskattat om du kunde ge din syn på den och berätta om du känner igen dig.

    http://web.comhem.se/javell/karleksfull.htm

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  10. FB: Om jag gör. I det allra mesta. Ett vuxet barn ut i fingerspetsarna.

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  12. FB
    JAg skulle kunna skriva hur mycket som helst om just detta. Men av någon anledning är det jättesvårt att skriva om det!

    Läs litteratur, gå på ett ACOA eller Alanon möte. En bra början. Börja sedan göra precis tvärtom mot hur du gjort innan. En bra början.

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.