lördag 10 mars 2012

Manligt



Sitter i entren till traktens stora sporthall och väntar på att Minstingen med lagkamrater ska byta om och skaka av sig förlusten efter lördagens match. En liten bit bort står lagets tre (manliga) lagledare och tränare. Dom står och pratar med en kvinna jag aldrig sett förut och jag ställer mig närmare för att höra vad dom säger. Hon är super engagerad och pratar om olika metoder för att få laget att känna "vi" känsla. Jag hör fort att den här damen vet vad hon pratar om. Hon namnger metoder, pratar om aktiviteter och mål. Jag fastnar direkt och tänker "wow, den här mamman kan ju laget använda sig av hon KAN det här" Det är uppenbart att hon vet vad hon pratar om.

Dom tre (manliga) lagledarna lyssnar lite slött, ser henne inte i ögonen en endaste gång fast hon föbrilt och envist söker ögonkontakt. Hon får verkligen kämpa för att dom inte ska gå där i från!

Så-jävla-typiskt

Tur att jag är en betalande medlem i föreningen. Det betyder nämligen att jag har lite att säga till om och kommer vid nästa föreningsmöte ta upp detta fantastiska exempel på hur man som lag INTE beter sig för att bygga en känsla av "vi"




1 kommentar:

  1. Alltid bra att kunna ha möjlighet att påtala felaktigheter!

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.