onsdag 28 mars 2012

Kan vi bara hoppa över våren??


Jag älskar att planera! Resor, event, fester.. Allt!
Fast, i ärlighetens namn planerar jag mest för att vardagspusslet ska gå ihop. Inte så mycket fester och resor. Men, jag är förbaskat bra på att planera! Försök jobba heltid, vara ensamstående mamma på heltid, ha två barn som sportar fem gr i veckan. Klara man det så klarar man allt. Och som sagt, jag gillar att planera. Det ger mig en känsla av kontroll i mitt annars rätt okontrollerbara liv.
I sommar ska jag resa lite. London, Edinburgh, Köpenhamn och Danmark runt.
Har jag råd med det? Nej. Har jag bokat biljetter ändå? Ja. Vet jag om jag kommer ha pengar att ens ta en buss från Stansted in till London? Nej. Orkar jag dra i väg och oroa mig för det? Nej!
Kommer det lösa sig?? JAA!!

Jag orkar inte sitta i Stockholm en sommar till och dö av avund för att alla mina vänner reser, upptäcker världen, träffar nya vänner i Paris eller har häftiga sommarromanser i Prag! I år är det för fan min tur. För en gångs skull var Minstingens pappa UTE I GOD TID och gav besked om vilka fyra veckor han vill ha semester med sin son. Så. Ryanair har besökts frekvent i några dagar av yours truly och till slut sparkade jag alla förbaskade kraxande olyckskorpar (som ibland och bara finns i mitt huvud) i ändan! Biljetter bokade och sen släpper jag taget och planerar vad jag ska ta med mig! För.. reser man budget får man bara ta med sig 10 kg packning.

10 kg. Alltså. Några dagar i London plus en resa till Edinburg med vandring bland de Skotska bergen. Hur packar man för det och begränsar sig till 10 kg?

Det är fyra månader kvar och idag provade jag mina sommarshorts! Som har krympt sen förra året en det är en helt annan utmaning och historia.



2 kommentarer:

  1. Halloj och hej och fan så kul att du är tillbaka. Blir glad så hjärtat gör dubbelslag.
    Klart man kommer långt med bara tio kilos packning, 20 kilo är till för amatörerna. Tio för proffsen - de som kan prioritera. Du fixar det.
    Simsim:)
    Puss och smack;)

    SvaraRadera
  2. Mina kläder krymper också. Fattar inte vad det är med tyg nuförtiden. Det fattas ofta nån centimeter i midjan när jag hänger på mig kläder jag inte använt på ett tag.
    Men att resa med lätt packning, det fixar jag.
    Ta med några klädnypor bara och tvätta upp så slipper du släpa med väskor och skit.
    En annan sak - fan vad jag saknat dig.

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.