måndag 4 juli 2011

To do list

Idag är det effektivitet som gäller!

Jag ska hitta en skrivarkurs på distans med start denna hösten, skicka iväg minst en ansökan till universitetet, tvätta lite, promenera, inte få ångest för att jag börjar jobba om två veckor, försöka se det positivt för jag har ju trots allt ett jobb. Sen middag med mannen. Men innan dess ska jag som sagt vara lite effektiv. Måste bara komma över den här jobbiga tomma känsla som alltid infinner sig när mina barn inte är hemma. Minstingen åkte i går och ska vara med sina pappa i fyra långa veckor. Min äldsta kom på ett alldeles för kort besök över helgen och åkte även han i går. Jag vill helt lägga mig i sängen, äta glass och se filmer. Men jag då vaknar jag bara på andra sidan semestern med ångest över att jag inte gjort något av värde på två veckor.

Så. En sak i taget hela dagen och i morgon sätter jag mig på bussen till Blidö och hälsar på en vän. Jag måste hålla i gång för annars kommer apatin att sluka mig.

Annars mår jag bra. Samboskapet flyter, tokkär i Mannen och han i mig. Nästa veckan åker vi på en mini semester några dagar. Bara han och jag i bilen mot västkusten. Det behövs verkligen.

Så. Nu mot ansökningarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen tillbaka söta du.