söndag 10 oktober 2010




Och så gråter jag........


i två dagar har jag gråtit. Mellan varven måste man ändå snyta sig och inta rollen som mamma och arbetskollega. Mina kollegor har nog varit smått obekväma inför mitt plötsliga bräckliga jag som går undan och gömmer sig på toan och grinar högljutt.

Jag har telefonen på laddning hela tiden för batteriet orkar inte med. Det gör ont i hela kroppen jag är utmattad och så in i helvete ledsen!

Eftersom Gud gillar att förbrylla mig så räcker det tydligen inte att jag var tvungen att träffa honom i fredags. NATURLIGTVIS springer jag på honom i går också! Jag går med blicken i marken efter jobbet, stannar för att ta en cigg och tittar upp och möter hans stora blå.
Slåt fort ner blicken igen och går förbi honom. Han. Mannen. För sexveckor sedan låg jag i hans armar. Idag slår jag ner blicken när jag mäter honom på gatan.
Vad fan vill du Gud??!!!




14 kommentarer:

  1. Det gör fan ont att läsa de här raderna.
    Det gör det.
    Kärlek gör så jävla ont ibland.
    Och ibland fattar man inte hur man ska stå ut, men gör det ändå. För att man måste.
    Och snart du fina, gör det inte lika ont längre.

    SvaraRadera
  2. Ja du, någon mening måste det ju finnas.
    Annars undrar man ju över tillvarons absurdt slumpmässiga skeenden....
    Bryt ihop och kom igen, det är nog allt man kan göra!?

    SvaraRadera
  3. Det var ofrånkomligt att ni två skulle stöta på varandra förr eller senare. Det är helt naturligt att du i början reagerar så kraftigt. Om det får dig att må bättre så reagerade nog även han i tysthet. Detta är en process du måste gå igenom. Detta är en process du även tidigare gått igenom. Detta är en process alla människor som tillåtit sig själva att älska gått igenom.

    Och vet du vad? Alla har vi förr eller senare tagit oss igenom det.

    SvaraRadera
  4. Mitt hjärta känner med dig och ditt.

    Var rädd om dig!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Han är utsänd att träna på.
    För att du ska kunna gå vidare.
    Oavsett vad det blir av det.

    Kram! En stor.

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte svara på det. Gud är för mig lika verklig som sagor.
    Jag hoppas att du finner styrka i dina barn och dina vänner istället!

    SvaraRadera
  7. Kom tillbaka, Stormen!
    Är allt ok?
    Lite ok, i alla fall?
    :)

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas att du är rädd om dig och mår bra.

    Tänker på dig.

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Snipp snapp snut, så var bloggen slut?

    SvaraRadera
  10. Stormen! Hur mår du?
    Var är du?
    Saknar dig!
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.