torsdag 28 april 2011

Sköna Maj... kommer snart!



Och jag har lagt tomatskivor i en kruka med jord och täckt (tunt) med jord och med lite "tur och värme" blir det en planta! Tack Mångmamma för tipset! I morgon ska jag hämta frön från en granne. Ingen aning om vad fröna blir men blommor ska det väl för bövelen bli va? I kväll ska jag nalla plantor från gården. Jo, det tänker jag visst det! Det betyder ju tur eller nåt om man stjäl skott. Har jag hört.

"Hur sjutton får du det att gå ihop och hur orkar du?" frågade en vän härom dagen. Hon har precis börjat jobba igen efter att ha varit hemma i några år med sin barnaskara.
Jag får den frågan rätt ofta. För.. Jag arbetar heltid, är mamma på heltid, har en hel del åtaganden utanför mitt hem och försöker dessutom få in något slags socialt umgänge mellan varven.
Svaret är: Jag känner inte efter så mycket. Jag ifrågasätter det inte så mycket. Jag bara kör. Jobbar, äter, tar grabben på träning, tvättar några maskiner, drar ett varv med dammsugaren och gör mina dagliga rutiner och bara kör!
Sen i bland tar gasen slut och då är det oftast platt fall. Och då är svaret: det är bara några år kvar. Sen jävlar ska jag sova och köpa skor för hela lönen. Min yngsta son fyller 10 om några veckor. Men tills dess är det i bland bara att bita ihop och dra sitt arsle till fotbollsträningen med ett leende på läpparna!

I dag är det full gas. Men kroppen skriker faktiskt efter vila så jag drog i handbromsen och gick i strejk för resten av kvällen. Så snart blir det film och godis i sängen. Ska bara rycka upp lite små plantor först.

God Natt!

2 kommentarer:

  1. Men åh! Jag har saknat dig! HEJ! (o kram)

    SvaraRadera
  2. Ler stort och instämmer i allt, med det undantaget att jag inte är helt själv om ansvaret, hela tiden. Bara nästan..
    Nu håller vi tummarna för att dina tomatskivor och hederligt stulna små skott tar sig!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.