måndag 23 augusti 2010

jahaja..




Vad ska jag skriva om då??

Kan inte någon förslå något spännande. För annars kommer jag bara skriva om hur förbannat trött jag är på att vara Barbamamma.
Swoosh! Jag är en arbetare. Swoosh! Jag är en städmaskin. Swoosh! Jag är lagar mat medan tvätten snurrar i min mage som helt magiskt förvandlats till en tvättmaskin. Swoosh! Jag är en bro! I fall någon behöver en. Hade varit kul att SWOOSH förvandlas till en bank!

En vecka in i skolåret och jag går på knäna.

Tur att Mannen inte är här för då hade jag varit tvungen att swoosha mig till en sexbomb också. Och det orkar jag inte för jag orkar knappt ta en dusch för kl är tjugo över 10 på kvällen och jag kom precis hem till en sovande son jag sa hejdå till kl 07 i morse och jag måste upp klockan 05.30 eftersom jag börjar klockan 07.00 i morgon igen och igen och igen..

Jag måste gå ner i tid. Att arbeta heltid när man har barn är en helt fantastiskt usel ide. Fy fan.

Oj... Inte en siffra rätt där men jag är för trött för att skriva rätt.. God natt.




3 kommentarer:

  1. Barbamamma! :) Bank, ingen dum idé! Lugn bara, snart är det jullov och alla glittrar ikapp igen, fast om jag minns rätt ogillar du julen!?
    Skillnaden oss emellan är att jag "bara" frilansar och kan jobba lite när jag vill på dygnet, du måste infinna dig på bestämda tider - och det är knepigt att kombinera med barn!
    Allrahelst som du är en och vi två vuxna!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ibland suger det hårt att ha ansvar, speciellt om man är någon som förstår hur det kan skada dem man älskar om man tappar ansvarsbollen.

    SvaraRadera
  3. Det går inte. Fatta det och gör om. Min sambo jobbar 80% och jag flexar hårt, samt jobbar mycket hemifrån för att få ihop vardagen. Att göra detta SJÄLV och med ett heltidsjobb är inte tänkbart!

    SvaraRadera

Välkommen tillbaka söta du.